Hlavní informace

Zkratka studijního programu: P_UCHN
Kód studijního programu:
Délka studia: 2 roky

Charakteristika studijního programu

Učitelství chemie 1

 

Navazující magisterský program Učitelství chemie pro střední školy připravuje budoucí pedagogy nejen v oblasti odborných znalostí chemie, ale hlavně v didaktických a pedagogických kompetencích. Program je určen absolventům bakalářských programů v chemii nebo příbuzných oborech a kombinuje teoretickou výuku s rozsáhlou pedagogickou praxí. Výuka probíhá v kombinované formě, což umožňuje studentům skloubit studium s dalšími profesními či osobními povinnostmi. Prezenční část je realizována formou blokových setkání, která se konají přibližně osmkrát za semestr o vybraných pátcích a sobotách.

Stěžejní předměty:

Obecná pedagogika, obecná didaktika a psychologie ve vzdělávání poskytují teoretický základ učitelské profese a porozumění vzdělávacím procesům. Na ty navazuje hlavní předmět, a to didaktika chemie – dvousemestrální kurz zaměřený na analýzu učiva, identifikaci problematických témat a efektivní výukové strategie. Ta je doplněna praktikem školních pokusů z chemie. Součástí povinných předmětů jsou i aktuální témata ve výuce přírodních věd – využití ICT nástrojů a aktivizujících metod ve výuce chemie. Vše si prakticky studenti vyzkouší v rámci pedagogické praxe – intenzivní zapojení do výuky na střední škole, zahrnující přípravu hodin, observaci, tandemovou výuku i samostatné odučené hodiny.

 

Profil absolventa

Učitelství fyziky 2Znalosti:

Absolvent programu ovládá moderní metody výuky chemie a umí přizpůsobit výuku různým skupinám žáků, talentovaným nebo se specifickými vzdělávacími potřebami. Dokáže diagnostikovat úroveň znalostí žáků, motivovat je k hlubšímu porozumění látce a vytvářet efektivní výukové strategie. Absolvent se orientuje v legislativě týkající se výuky, bezpečnosti práce v laboratoři nebo školního managementu. Díky mezioborovému přístupu má přesah i do dalších přírodních věd, jako je fyzika, biologie nebo matematika.

Uplatnění:

Absolventi získávají plnou kvalifikaci pro výuku chemie na středních školách (ISCED 3) a mohou působit i na víceletých gymnáziích či základních školách. Kromě pedagogické dráhy mohou absolventi uplatnit své dovednosti i v dalších oblastech, například ve vzdělávacích institucích, popularizaci vědy, školení a rozvoji lidských zdrojů.

  

Požadavky z předchozího studia

Předpokladem je absolvování bakalářského studia chemie anebo příbuzného oboru. Není nutné mít vystudované učitelství.

 

Součásti Státní závěrečné zkoušky a jejich obsah

Státní závěrečná zkouška se skládá z obhajoby diplomové práce a z ústní zkoušky ze dvou okruhů:
1. Učitelská propedeutika (Psychologie v edukačním procesu, Obecná pedagogika, Obecná didaktika)
2. Oborová didaktika (Didaktika chemie 1 a Didaktika chemie 2)

 Studijní plán je k dispozici zde.

Ucitelstvi Chemie 3

Přihlašovací jméno a heslo jsou stejné, jako do USERMAP (nebo KOS).

V případě ztráty nebo zapomenutí hesla či jména se obraťte na vašeho správce IT.